منبع :
بدون منبع
لول :
5
زمان اجرا :
1 اکشن
برد / محدوده :
120 فیت
اجزای اسپل :
V, S
ماندگاری اسپل :
آنی
نوع و تعداد هدف :
هر موجودی که در کره به شعاع 20 فوت باشه (امتیاز هوشش باید 3 و بالاتر باشه)
مدرسه :
enchantment
نوع آسیب :
Psychic (ذهنی)
تاس نجات :
Intelligence (هوش)
تاس اثر :
8d6
خاصیت :
آسیب، ضعف
با این اسپل، نقطهای رو توی برد مشخص میکنی و یه انفجار روانی (ذهنی) اونجا رخ میده. انرژی روانی مثل بمب منفجر میشه و ذهن موجودات اطرافش رو بههم میریزه.
همهی موجودات توی یه کره با شعاع ۲۰ فوت، باید یه نجات هوش (Intelligence Saving Throw) بدن.
🔹 اگه هوش یه موجود ۲ یا کمتر باشه، کلاً این اسپل روش اثر نمیذاره (چون ذهن نداره که بههم بریزه!)
😵 اثرات:
اگه نجات رو شکست بخورن: ۸d6 آسیب ذهنی (Psychic Damage) میخورن
اگه نجات موفق بدن: نصف اون آسیب رو میخورن
ولی مهمتر از اون:
❗️ اگه نجات رو شکست بخورن، ذهنشون تا ۱ دقیقه (۱۰ نوبت کامل) به هم میریزه:
هر بار که بخوان حمله کنن یا Ability Check بزنن، باید یه d6 بندازن و از نتیجه تاسشون کم کنن!
همچنین هر بار که بخوان تمرکز یه اسپل رو حفظ کنن (یعنی نجات استقامت – Con Save برای Concentration)، اون d6 هم ازش کم میشه
در انتهای هر نوبتشون دوباره میتونن یه Intelligence Save بزنن؛ اگه موفق بشن، از شرش خلاص میشن.
چون خیلی از هیولاها و دشمنهای فیزیکی (مثل زامبیها، حیوانات، golemها) هوش زیر ۳ دارن، کلاً بهشون اثر نمیکنه، ولی موجودات جادویی یا انسانی رو بهراحتی میتونه فلج کنه
آسیب و دیباف کردن دشمن
در لول های بالاتر :
برای کلاس های : bard, sorcerer, warlock, wizard