منبع :
بدون منبع
لول :
6
زمان اجرا :
1 اکشن
برد / محدوده :
60 فیت
اجزای اسپل :
V, S
ماندگاری اسپل :
1 دقیقه
نوع و تعداد هدف :
1 موجود در محدوده اسپل
مدرسه :
enchantment
نوع آسیب :
Psychic (ذهنی)
تاس نجات :
Intelligence (هوش)
تاس اثر :
12d6
خاصیت :
آسیب، ضعف
مکانیک اسپل:
۱. هدف: یک موجود در محدوده که میبینید.
۲. تاس نجاتی که هدف باید بریزه: تاس نجات هوش (Intelligence saving throw):
- در صورت شکست:
- ۱۲d6 آسیب ذهنی (psychic damage)
- بی حس شدن هدف (stunned) به مدت ۱ دقیقه
- در صورت موفقیت:
- هدف نصف آسیب رو میبینه
- بدون اینکه بی حس بشه
۳. رهایی از بی حسی:
- هدف میتواند در پایان هر نوبت خود تاس نجات هوش بریزد.
- در صورت موفقیت = پایان اثر روی آن موجود.
جزئیات استراتژیک:
- نقاط قوت:
- آسیب ذهنی بالا
- کنترل قوی با اثر بی حسی (غیرفعال کردن موقت دشمنان خطرناک)
- نادر بودن مقاومت (Rsistance) نسبت به آسیب ذهنی در موجودات
- نقاط ضعف:
- موجودات با هوش بالا (مثل Illithidها یا ویزارد ها) شانس بیشتری برای نجات دارند
- اثر بی حسی ممکن است زودتر از موعد پایان یابد
مثال کاربردی:
"در نبرد با یک غول افسانهای، با این طلسم مغز او را هدف میگیرید. با شکست نجات، غول زوزهکشان به زانو درمیآید و گروه میتواند بدون خطر به او آسیب بزند!
ایجاد آسیب ذهنی و بی حسی در هدف
در لول های بالاتر :
برای کلاس های : sorcerer, warlock, wizard