منبع :
Explorer's Guide to Wildemount
لول :
1
زمان اجرا :
یک اکشن
برد / محدوده :
60 فیت
اجزای اسپل :
V،S
ماندگاری اسپل :
یک راند ( 6 ثانیه)
نوع و تعداد هدف :
یک محدوده
مدرسه :
transmutation
نوع آسیب :
force ( نیروی خالص)
تاس نجات :
Constitution (استقامت)
تاس اثر :
2d8
خاصیت :
آسیب، تغییر
جاذبه در یک کره به شعاع به اندازه ی ۱۰ فوت که در نقطهای قابل مشاهده در محدودهی اسپل قرار دارد، برای لحظهای افزایش مییابد. هر موجودی که درپایان نوبت خود یا از قبل درون این کره که این اسپل را اجرا میکنید قرار دارد، باید یک Constitution saving throw ( تاس نجات استقامت ) بریزد. که موجود در صورت شکست در این تاس، آسیبی به اندازه ی ۲d8 از جنس force ( نیروی خالص) دریافت میکند و سرعت آن تا پایان نوبت بعدی اش نصف میشود. در صورت موفقیت در تاس، موجود نیمی از این آسیب را دریافت کرده و کاهش سرعت ندارد.
تا شروع نوبت بعدی شما، هر شیئی که درون این کره قرار داشته و پوشیده یا حمل نمیشود، برای برداشتن یا جابجایی نیاز به موفقیت در تاس Strength check (قدرت) در برابرspell save DC (سختسی اسپل ) شما دارد
1. کند کردن افراد برای مدتی
2. ایجاد آسیب
در لول های بالاتر :
زمانی که این اسپل را با اسپل در لول 2 یا بالاتر اجرا میکنید، میزان آسیب به ازای هر لول بالاتر از لول 1، ۱d8 افزایش مییابد.
برای کلاس های : wizard