منبع :
Player's Handbook (2014)
لول :
2
زمان اجرا :
یک اکشن
برد / محدوده :
60 فیت
اجزای اسپل :
V،S،M (یک قطعه آهن و شعله )
ماندگاری اسپل :
تمرکزی تا یک دقیقه
نوع و تعداد هدف :
یک شیء فلزی
مدرسه :
transmutation
نوع آسیب :
fire
تاس نجات :
Constitution
تاس اثر :
2d8
خاصیت :
تغیر
یک شیء فلزی ساختهشده، مانند یک سلاح فلزی یا زرهی سنگین یا متوسط که در محدوده دیدتان قرار دارد را انتخاب کنید. شما باعث میشوید که این شیء به رنگ قرمز داغ شود. هر موجودی که با این شیء تماس فیزیکی داشته باشد، در هنگام اجرای این اسپل 2d8 آسیب fire دریافت می کند. تا زمانی که اسپل به پایان نرسیده است، میتوانید در هر یک از نوبتهای بعدی خود، با استفاده از یک بونس اکشن ، دوباره این آسیب را ایجاد کنید.
اگر موجودی شیء را در دست داشته یا به تن کرده باشد و از آن آسیب ببیند، باید یک تاس Constitution saving throw موفق داشته باشد، در غیر این صورت، اگر بتواند، شیء را رها میکند. اگر شیء را رها نکند، تا شروع نوبت بعدی شما در حملات و Ability checks دچار Disadvantage میشود.
1. ایجاد آسیب
2. ایجاد Disadvantage در حملات و Ability checks طبق شرایط خاص
3. داغ کردن فلزات
در لول های بالاتر :
زمانی که این اسپل را با استفاده از یک اسپل اسلات لول ۳ یا بالاتر اجرا میکنید، آسیب آن به ازای هر لول بالاتر از 2، 1d8 افزایش مییابد
برای کلاس های : artificer, bard, druid